Goibibo the looters

I made a booking on behalf of one of my friend at some hotel(oyo rooms) in Gurgaon for 3 days (12-12 check in check out) from 17th-20th May'2015. when he reached hotel on 10 AM on 18th may hotel ppl did not him in as they did not have any intimation from oyo rooms or goibio. my friend and I rigorously followed up with goibibo and oyo to enquire abt status of booking. All this happened when my friend had the booking ID sms and printout with him. when contacted oyo and goibibo both said they will resolve the issue in 5 minutes. However, they only let him in after 12 PM. At the time of check out, when he asked for refund for the date of 17th may, hotel ppl simply refused and told him to contact goibibo for refund. so basically, he was charged for 3 days, troubled for 2 hours, only allowed to check in on 2nd day, all this happened when he had valid booking ID. Such a pathetic experience with go ibibo.
To add insult to the injury, i have more than 3000 rs gocash with goibibo,majority of which i cud hv used while booking but i was not able to as they changed the terms and conditions from the time when i have accumulated this cash. when i talked to customer care representative regarding the same, her response was very plain. we are sorry, but we cannot help you. we can change our terms and conditions any time we like. when i mentioned of business ethics and helping customers in need, her response was we wont change our terms and conditions to help any customer.
so basically they changed terms and conditions for personal benefit of thr own, but they are shameless enough to say it in customer's face, they wont change terms and conditions for customers.
I wonder how long would they survive in current era of competition. never expected brand like goibibo to stoop so low. shame on goibibo. more  

View all 22 comments Below 22 comments
As in some other such grievance, unless we get together and escalate these problems in a big way through friends email campaigns etc. such problems will not be solved. more  
My friend visited my place in AP from Gujarat. His vodafone (prepaid)was not working though money balance is available. Contacted local ministore. They said every thing is correct, it should work. sent a mail , tried IVRS, did live chat but no use . I have got a auto mail stating that their representative will attend in two working days. Till date that two working days are not over. 1 while giving connection working days are not required. 2. Out of station request while on roaming has no wight age. Finally I had to take fresh connection from BSNL to help my friend who is on move for some time. more  
Even in 3 tier Ac compartment in Super fast Trains like Rock Fort Express, Mysore Myladuthurai Express the toilets are not clean and it is very difficult to operate the Water outlet valves. They are very hard and elders are finding difficult to press to release water. A much easier way to be ensured. The vendors at Villupuram Junctions are charging the Mineral water for higher price. A surprise check to be conducted by authorised Rly official to curb this menace at all important junctions platforms. Now Railways are going to scrap pantry car and imagine how the Vendors will utilice the opportunity of paucity of time at the stopping station to loot the passengers. more  
I wish to write about the telecom companies and their services. Their reply/ enquiry mechanism is not direct and mostly IVRS system is low voiced, not audible and do not furnish information on what we desire. The emails are acknowledged but not replied. Our hard earned money is syphoned without our knowledge. Their net works, charging for 2G and 3G services are widely used for fleecing the customers and not service oriented. Will some authorities make them to directly answer /reply the letters/ e mails/ clear about tariff rates. My experience with AIRCEL, AIRTEL are very much disgusting. more  
Post a Comment

Related Posts

    • New Delivery Fraud Happening these days

      Where you get an order that you didnt order and the cancellation requires you to give an OTP. You give the OTP and the crooks withdraw from your bank account.

      By Vijaya Nair
      /
    • Book misleading ad givers and newspapers

      See attached herbals remedy selller from kerala claiming to make Delhi NCR breathe easier. Please penalise them for atleast 10 lakh CCPA/consumer affairs department. Every week we see misleading ad...

      By Radha Puri
      /
    • Major prices increases on ghee

      From ₹450 to ₹630 per litre in just two-and-half months, nandini has hiked its Ghee prices by over ₹180! What are people seeing across India?

      By Shirisha Kumar
      /
    • Misleading ad by Dabur

      Here is Dabur making you believe that their chavanprash will help u address all the smog and lung problems. LC Manager please escalate to the govt and get such advantage taking opportunists booked ...

      By Harsimran Kaur
      /
    • Railways looting and yet shaming the public

      To shame us, railway prints on each ticket that 53 pc discount has been given. They claim they have charged for just 47 pc of their cost. Take an example. Cost of full fare 3ac rajdhani (lowest cl...

      By Chunilal Malik
      /
    • Listing above MRP violations continue by ecommerce sellers

      Please see attached violation by Flipkart. Listed MRP higher than actual MRP. Why are platforms not able to catch these malpractices unless they dont want to and are part of the nexus?

      By Nirmala Chauhan
      /
    • Cough Syrup Made in India damaging kidneys causing death

      One Delhi based company Maiden Pharmaceuticals has been reported by the WHO to be causing kidney failures in 70 children and deaths in 30. The brand name it sells is called codiene and i...

      By Seema Mehra
      /
    • Rising Soap and detergent Prices killing household budgets

      Soap prices rise in 2021-22 is not 1% but 40-50%. See the retail price jump: Pears Rs 140 to Rs 252 Dove Rs 165 to Rs 280 Lux Rs 110 to Rs 198 Vim liquid Rs 132 to Rs 199 H...

      By Sarita S
      /
    • Good win LC - hair transplant studios to shut

      A new rule has come where hair transplant procedures can now only be done in proper hospitals and not places like Advanced Hair studio. They got cricket people like shewag and gambhir and duped peo...

      By Shikha Chhabra
      /
    • Flipkart - Beware

      Folks beware of buying anything from Flipkart. These people are quite cunning. They will take your order and wont ship most things till 10 days from now. Then they will decide in which ...

      By Anshu Saxena
      /
    • Hospital loots, helpless doctors

      All major hospitals were reported as overcharging centers. Pls know By opting for post-graduation in a private medical school, residents pay Rs 4 lakhs every month—tuition fee.

      By Neelima Verma
      /
Share
Enter your email and mobile number and we will send you the instructions

Note - The email can sometime gets delivered to the spam folder, so the instruction will be send to your mobile as well

All My Circles
Invite to
(Maximum 500 email ids allowed.)